Rozpatrywanie skarg

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi, dbając o najwyższą jakość wykonywanych zadań, dąży do spełnienia wymagań i oczekiwań klienta. Jeśli występują skargi, załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Celem rozpatrywania skarg jest dostarczenie rzetelnej i kompleksowej informacji o zastrzeżeniach naszych klientów. Przykładamy najwyższą wagę do ich wyjaśnienia, aby wdrożyć środki zaradcze.

Procedura skarg

Przyjęcie skargi, wpisanie jej do rejestru skarg i przekazanie sprawy Dyrektorowi OKE, nie później niż w ciągu 3 dni od zgłoszenia.

Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz przygotowanie projektu ewentualnej odpowiedzi nie później niż w ciągu 5 dni od zgłoszenia.

Opracowanie odpowiedzi zaakceptowanej przez Dyrektora OKE zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego.

Skargi i wnioski można składać:
- osobiście w siedzibie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi przy ul. Praussa 4. W sprawach skarg i wniosków Dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi przyjmuje w poniedziałki w godz. 13.30-15.30.
pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@lodz.oke.gov.pl
- listownie na adres: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi, ul. Praussa 4, 94-203 Łódź.

Podstawa prawna postępowania w sprawach skarg i wniosków:
- art. 253 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 1960 r. Nr 30, poz. 168, tj. Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46).